En lugn lördag

I dag har vi bara tagit det lugnt. Tog en promenad efter frukosten. Nu känns det verkligen att det har vänt och att dagarna blir längre. Det är nästan så att solen värmer lite. Wiktor har bara varit hemma och bl a bakat Kladdmuffins. Wilma har varit med hennes kompis Alva hela dagen samt hunnit med fotbollsträning på em. Nästa helg är det inomhuscup i fotboll för både Wilma och Wiktor.
Till lunch blev det omelett med svamp och skinkstuvning samt lite grönsaker till. Tänk att något så enkelt kan bli så gott.

På eftermiddagen åkte jag och Wiktor till Valbo en sväng. Köpte en ny matta till köket samt en lampa. Kände att jag behövde förnya lite nu när alla julsaker är borta.
Ingen i familjen var särskilt hungrig när det var dags för kvällsmiddag så det fick bli en grekisk sallad. Den har jag tyvärr inget recept på eftersom vi köpte färdiga sallader!! Ibland är det tillåtet att vara lat!
Och Nanne åkte ur Körslaget!

Kommentarer

  1. Hej Ingela!
    Kul att du följer min blogg! Jag är är ju inte alls en lika flitig bloggare som du, men då och då dyker det upp ett inlägg i alla fall...
    Roligt att du har en receptblogg! Jag älskar mat och är en riktig receptnörd - har dille på att spara recept! Har prenumererat på Allt om Mat i tio år, och har just insett att man inte kan spara ALLA årgångarna... Nu har jag börjat häda och klippa ur recepten ur dem, var svårt i början men nu har jag vant mig :-)
    Och nu måste jag ju börja spara recept från din blogg också...
    /Helena

    SvaraRadera
  2. Hej Helena!
    Vi får se hur flitig "bloggare" jag blir. Nu i början är det bara så kul, men jag blir så frustrerad när jag inte kan få till vissa tekniska saker i bloggen. Jag kanske lär mig med tiden...
    Jag klippte ut recepten tidigare när jag prenumererade, men inte nu. Jag vill gärna ha tidningarna kvar, men de tar ju en del plats.
    /Ingela

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Å nej, nu fick jag tillbaka ångesten över att jag klipper ur recepten i mina Allt om Mat :-) och sen kastar dem!!! Nu för tiden sparar jag bara dem när de har nått tema som jag gillar...
    Vi får väl se hur jag gör nu när en ny årgång just har börjat :-)
    Ditt recept ovan med dragon påminner om en variant som jag brukar göra med kyckling - riktigt smarrigt! Kanske jag ska prova med kotlettrad - såg att det var billigt på Maxi nu.
    /Helena

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg