Fredagsmys med Tacos

Äntligen fredag! Känslan när man går hem från jobbet på fredag eftermiddag är väl för härlig! Det ska bli skönt med en helg då vi inte behöver ställa klockan både lördag och söndag som vi gjorde förra veckan. I morgon är det sovmorgon!
När jag kom hem från jobbet i dag låg "Dr Dahlqvist och Airams LCHF-kokbok" i brevlådan. Har bara hunnit kolla i den lite grann,men såg massor med goda recept. Jag kommer givetvis att laga och lägga ut recept från denna bok i min blogg.



I kväll blev det fredagsmys med Tacos. Det är en bra fredagsrätt som är lätt att tillaga och som man inte behöver någon större planering för. Gucamole är ett måste till tacos. Så här gör jag min gucamole:
Gucamole: Mosa en avokado. Blanda med Creme Fraiche, vitlök, citron, salt och sambal oelek.

Wilma skär lök med solglasögon!!



Barnen var sugen på efterrätt efter maten så vi snodde ihop en enkel fruktsallad bestående av äpple, päron, clementin, mango, vindruvor och banan.

Kommentarer

Populära inlägg