Kycklingfilé med soltorkade tomater

Det här receptet har jag fått av min kompis Lotta för väldigt länge sedan, men jag tror att receptet från början kommer från Allt om mat. Rätten är perfekt eftersom den går snabbt att tillaga och passar både till vardags och fest.
Jag hade ingen creme fraiche med tomat och basilika-smak hemma, så jag tog tomatpuré, basilika och vanlig creme fraiche istället och det blev precis lika bra.

4 kycklingfiléer, 500 g
1 liten purjo
1 msk olivolja
4 soltorkade tomater
ca 20 urkärnade svarta oliver
1 brk tomat- och basilika creme fraiche
1 dl mjölk
1/2 tsk salt
1/2-1 krm cayennepeppar
1/2 dl hackad basilika
Tillbehör:
pasta eller ris
Gör så här: Skär kycklingen i tärningar, skiva purjon. Stek purjo och kycklingbitarna i olivoljan. Hacka tomaterna och dela oliverna och blanda med kycklingen tillsammans med creme fraiche. Späd med mjölken. Salta och peppra och vänd ner basilikan.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg