Lammfiol enligt bonden Lars


Så var det fredag igen! Skönt att börja med en kortvecka efter ledigheten. Hade en relativt lugn dag på jobbet med fredagsfika som vanligt igen. Åt buffé från Coffee Bar Denova (nya ägare från 1 januari). Det var supergott!
Passade på att "flexa" hem redan kl 14 i dag för att hinna helghandla innan det blev allt för mycket folk. Trots att hela kylen blev fylld när jag kom hem så hade jag ingen som helst aning om vad jag skulle laga för middag! Barnen tjatade om tacos som vanligt, men jag var sugen på något annat. Visst är det gott med tacos, men inte varje helg! Ja, jag vet att det är många som äter tacos varje fredag!!!
Började leta i frysen och hittade lamm!! Vi köpte ett halvt lamm för ca två månader sedan och glömde då att märka upp vad som var vad. Min man fick ringa till bonden Lars (som vi har köpte lammet av) och fråga vad det var och det visade sig att det var en av gobitarna - Lammfiol! Så kvällens middag blev Lammfiol med rotsaker i ugn och kall fetaostsås samt ett gott glas rött Frankrike (Desirade). Efter middagen blev det Let´s Dance i soffan med familjen. Vem tar hem det det här omgången och vad hade Jessica Almenäs på sig???

Kommentarer

Populära inlägg