Äkta husmanskost!

I dag kändes det som om jag precis kom till jobbet innan det var dags att gå hem. Vissa dagar bara springer iväg...
Janne fixade middagen i kväll. Det är skönt att komma hem till dukat bord ibland trots att jag gillar att laga mat. Idag blev det äkta husmanskost - Frukostkorv med pepparrotssås. Det är väl för gott! Tyvärr blev det ingen mat över och alltså ingen matlåda till mig. Det återstår att se vad det blir för lunch i morgon!Pepparrotssås
2 dl buljong på tärning
2 dl mjölk
2 msk smör eller margarin
2 msk vetemjöl
2 msk riven pepparrot
1 tsk salt
1 kryddmått vitpeppar
Gör så här: Smält smöret i en kastrull. Rör ner mjölet och vispa i buljongen och mjölken. Låt såsen småkoka några minuter. Smaksätt med salt, peppar och pepparrot

Efter maten blev ett combat-pass på Hälsocenter igen. Ikväll var jag helt slut efter passet, men det är ändå en härlig känsla. Försöker komma iväg och träna minst två gånger i veckan. Det känns bra!

Vill passa på att göra "reklam" för en god mörk choklad som jag brukar ha hemma när sötsuget blir för stort: "Marabous Premium Dark Raspberry". Det räcker med en liten bit, sedan är man nöjd.

Kommentarer

Populära inlägg