En alldeles egen dator!

I dag fick jag min alldeles egna vita "mini-pc" som jag har beställt. Den är som sagt var ganska liten, men nu har jag en egen och slipper slåss om den andra med resten av familjen.


Det blev snabb och enkel mat idag eftersom jag skulle iväg och träna. Rotsaker i ugn med fetaostsås och skinka.
Det som tar lite tid är att skala och skära ner rotsakerna, men sedan sköter det sig själv i ugnen. Medan rotsakerna var i ugnen blandade jag ihop en kall fetaostsås bestående av mosad fetaost, creme fraiche, en pressad vitlök, en skvätt citron/lime, salt och peppar. Supergott - passar till det mesta! Jag tog det som fanns hemma - det blev morötter, palsternacka, paprika, rödlök och champinjoner.



Efter träningen blev det en sväng till ICA för att fylla på med mjölk, fil och bröd som var på slut igen. Kunde inte motstå semlorna som stod där i hyllan, så det slank ner en varsin i kassen. Smakade fint efter träningen!

Kommentarer

Populära inlägg