Snickerskakor!

I dag var det Wilmas tur att baka. Det blev ett par riktiga "kaloribomber" - men goda blev de!
Snickerskakor
2 sirap
1 dl socker
1 dl kokos
1 brk jordnötssmör
1 tsk vaniljsocker
7 dl puffat ris
Garnering: Blockchoklad
Gör så här: Värm sirap, socker och kokos i en gryta - koka inte! Blanda övriga ingredienser, rör om ordentligt och tryck ut smeten på bakplåtspapper. Låt svalna.
Smält blockchoklad och bred ut den över hela kakan. När chokladen stelnat, skär kakan i bitar.

Kvällens middag fixade min man, medan jag och Wiktor åkte och handlade inför helgen. Jag "scannar" alltid när jag handlar och tycker det är toppen, men i dag åkte jag på avstämning - det är inte lika kul!
Färskpasta med skink- och champinjonssås
1 pkt färsk pasta
Skinka
Färska champinjoner
Creme Fraiche Gourmet (kantarell-champinjon)
Grädde
Salt & Peppar
Gör så här: Skiva champinjonerna och strimla skinkan. Fräs champinjonerna i smör, tillsätt skinkan och häll i Creme Fraiche och späd med lite grädde. Låt koka ihop några minuter. Servera med färsk tagliatelle och en grönsallad.

Kommentarer

Populära inlägg