Ingen sladd - inga bilder!

Sorry! Det blev tyvärr inga bilder från i går kväll. Jenny kunde inte hitta sladden till mobiltelefonen för att föra över bilderna. Hur som helst så åt vi god mat på Brända. Jag och Mia åt Quesedilla (Kyckling, jalapeno, rostad paprika, ost, salsa och aioli), Jenny åt Fisk- och skaldjurssoppa (lax, svärdfisk, musslor, räkor, kräftor, vitt vin, grädde) och till det rödvin förstås. Vi slog även till med efterrätt! Jenny tog Hovdessert (Vaniljglass, maränger, grädde, banan, hemgjord chokladsås) medan jag och Mia tog Vårrulle (Brie, vaniljglass, hjortronsylt). Hur gott som helst!

Den här veckan har det blivit dåligt med matlagning och det blev inte bättre i dag. Det var träningar till höger och vänster för barnen och sedan var jag tvungen att åka och handla. Det var helt tomt i kylskåpet. Har inte handlat sedan vi kom hem från Åre. Janne och barnen åt gårdagens rester (Tortellinigratäng) och jag passade på att äta lax eftersom övriga familjemedlemmar inte gillar det. Det blev lax med pesto, grädde, ost och grönsaker. En egen komposition som blev väldigt god.

Nu ska jag leta recept till på lördag. Mia och Jenny kom över på schlagermiddag!

Kommentarer

  1. Det är så roligt att få gå in och läsa din blogg varje dag. Jag kanske borde fundera på en inredningsblogg eller något. Det gäller att hänga med och vem vill inte vara en modern kvinna som du, Pinglan.

    Tack för igår, förresten! Ledsen att jag inte hittade sladden förmodligen är den kvar nere i Kosovo. Sorry alla bloggläsare, mitt fel.
    På lördag ser jag fram emot Mellomys och middag hos Pinglan. Ingen är lyckligare än jag som redan längtar efter efterrätten som Mia gjorde beställning på. Det receptet kommer alla att älska. Ser även fram emot lite mys med W&W.

    Ha det så bra så länge! /En trogen beundrarinna........

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg