Lördag!

Det blev inget inlägg i går. Jag var så trött i går kväll och hade ingen ork att sätta igång datorn.

Men vilken härlig vårdag det var i går. Överallt i grannskapet hördes det hur det snickrades, sopades, krattades och skottades. På en vecka har nästan all snö smält bort.

Grillen åkte fram även igår. Vi var nog inte ensam om att grilla. När vi var på ICA och skulle inhandla grillkol så fanns det endast två påsar kvar...

I går blev det fläskfilé med olika tillbehör. Såser hade vi kvar från i går. Sedan blev det grillade majskolvar samt lite småplock på ett fat. Gjorde även goda tunnbröd med fyllning som vi grillade.



Fyllda tunnbröd
Fetaost
Creme Fraiche
Spenat
Basilika
Salt & peppar
Gör så här: Mosa fetaosten, blanda med creme fraiche, hackad spenat och basilika, salta och peppra. Lägg röran på ett tunnbröd och lägg på ett till tunnbröd. Grilla en kort stund och skär i halvor.

Kommentarer

  1. Vad jag längtar hem när jag ser alla bilder. Jag är förmodligen lika grillad som din fläskfilé. Det har varit 35 grader här idag och smarta jag har glömt solskyddet i Sverige. Idag var apoteket stängt, suck!!! Röd som en tomat! Det är ändå härligt med vår eller sommar kanske man ska säga. Tänker ta med mig värmen hem......Stor kram till hela familjen!!! Saknar er alla!!!

    SvaraRadera
  2. 35 grader, det är ju högsommarvärme! Ta gärna med dig värmen hem. Fast vi har ju också haft ganska varmt här hemma nu, men inte så varmt... På onsdag åker vi till Mörkret, det ska bli skönt med lite avkoppling i stugan några dagar. Vi ses snart! Nu är det bara 14 dagar kvar Många kramar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg