Planering och bak

Den här veckan är det fullt i almanackan hela veckan. Vet inte riktigt hur vi ska få ihop det. Det är matcher, restaurangbesök, bakning till match, fotografering mm. När det mycket på kvällarna så är det alltid maten som det blir lite si och så med, om man inte är väldigt välplanerad.
I dag köpte maken djupfrysta chevapcici. Jag är inte alls förtjust i färdigköpta köttfärsbiffar, men dessa är riktigt goda. Prova dem! 39 kr för en förpackning på Lidl. Bulgur sallad med gurka, tomat och paprika tillsammans med yoghurtsås med vitlök är gott till!

Det är min tur att baka och sälja fika på Wilmas match på tordag och eftersom resten av kvällarna är uppbokade av annat så fick det bli bak i kväll. Åsa skulle baka bullar och Anna-Karin chokladrutor, så jag bestämde mig för att göra havrebollar.

Detta recept har jag fått av en mamma i Wilmas innebandylag.











Havrebollar
14 dl havregryn
300 margarina eller smör
3 dl socker
1 dl vaniljsocker (det står rätt)
1 dl kokos
1 1/2 dl O´boy
2 dl mjölk
Blanda allt med elvisp i 3-5 minuter. Rulla till bollar i kokos/pärlsocker. Det blir ganska många så man kan halvera receptet om man vill ha en normal sats. Går utmärkt att frysa.

Kommentarer

  1. Vilket spännande recept på havrebollar, låter riktigt gott med kokos i, det har jag aldrig testat.

    Hoppas du får en bra tidag!

    SvaraRadera
  2. Första gången som jag tittar in i din blogg! Började sukta efter havrebollarna! Kanske skulle man ta och baka dessa, verkar ju gott och smidigt! Måste nog frysa in några också, annars lär man ju få riktigt ont i magen :-D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg