Helgen som var...


Det händer inte så mycket på bloggen just nu. Dels är det alldeles för fint väder för att sitta inne vid datorn, sedan har det inte blivit så myckat matlagande i helgen heller.

I fredags var barnen på "Sova-över-kalas" och då passade jag och min man på att gå ut och äta. Tyvärr glömde jag "fota" den goda maten vi åt på Livingroom. J åt Parmalindad oxfilé med pepparsås och jag åt Ockelbokyckling med cubarommarinerade körsbär med chevrécreme. Gott! Gott! Tog i alla fall en bild på det goda vinet vi drack till maten.

I går blev det grillning hos syster då vi firade Fanny som fyller 14 på måndag. Grattis! Riktigt god mat med kött från Bondenära, potatissallad, halloumi, rotsaker i ugn och goda såser blev vi bjudna på. En av såserna var med mango chutney, creme fraiche och italiensk salladskrydda. Den kommer jag absolut att göra fler gånger i sommar.Grattis Fanny - 14 år!

En god grilltallrik med tillbehör.

Kommentarer

Populära inlägg