Knäck, kola, muffins, limpa...

I dag var det studiedag på barnens skola, så jag passade på att ta en ledig dag. Har ägnat hela dagen åt att kokat knäck, kola och bakat bröd till barnens julmarknad nästa torsdag.

Prismärkta och klara knäckpåsar till julmarknaden.

Kladdkakemuffins och Högbolimpor.

Wilma och Jossan bakade kladdkakemuffins med rispuffar i.



Kladdmuffins
2 ägg
2 1/2 dl socker
100 g smör
2 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 msk vaniljsocker
1/2 tsk bakpulver
1 krm salt
ca 3 msk kakao
1 dl rispuffar
Gör så här: Vispa ägg och socker. Smält smöret och bland i smeten. Blanda alla torra intredienser och vispa snabbt ihop.
Fyll ca 15-16 muffinsformar och grädda i 175 grader i ca 10-15 min

Receptet på Högbolimpan kommer i morgon!

Kommentarer

  1. Den där högbolimpan ser smaskens ut!

    SvaraRadera
  2. Ja, den är riktigt god. Recept kommer senare i kväll...

    SvaraRadera
  3. Kladdkaka med rispuffar låter lite spännande måste jag erkänna. Det måste jag memorera :D

    SvaraRadera
  4. Med rispuffar i det lät gott!.
    Ska jag tala om för dottern hon har pippi på att baka kladdkaka av alla varianter.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg