Dumlekakor!

Dumlekakor har blivit tradition för mig att baka till julfikat på julafton och så även i år. Otroligt goda, måste jag säga




Dumlekakor
24 portioner
200 g smör eller margarin
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Fyllning:
24 dumlekolor
Noblesse

Gör så här:
Blanda samman alla ingredienser(utom kolorna), gärna i en matberedare. Helst ska degen vila kallt en stund!
Rulla degen till kulor och lägg i aluminiumfolieformar ställda på en plåt.
Tryck ner en dumlekola i varje form.
Grädda mitt i ugnen i 175°C, 10-15 min.
Lägg på en Nobless medan kakorna är varma.
Låt kakorna svalna på galler.

Kommentarer

  1. Ja, de är verkligen hur goda som helst! Ah, du lägger i en hel dumle i varje, jag brukar lägga en halv. Själv brukar jag inte göra dessa till jul utan påsk! :-D

    SvaraRadera
  2. Har en kollega som gjort sådana till fredagsfika några gånger. Sååå goda!!

    SvaraRadera
  3. GOda och enkla kakor, min kära mor brukar baka dessa till jul..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg