Helénes Fläskfilé

Det här receptet har jag valt att kalla Helénes Fläskfilé, eftersom jag har fått receptet av min moster Heléne. Jag brukar göra så, döpa rätter efter dem jag får receptet ifrån. Det här är i alla fall ett superenkelt och otroligt gott recept. Efter knappt 20 minuter stod maten på bordet i går när vi kom hem från innebandyn. Perfekt!


Helénes Fläskfilé
600 g fläskfile
smör
örtsalt
peppar
Skiva fläskfilén eller skär i stimlor och stek i stekpanna.

Sås:
1/2-1 grönsaksbuljong
1 dl vitt vin
2 tskörtsalt
2,5 dl grädde
2 dl creme fraiche
2 tsk dragon
Blanda ihop ingredienserna direkt i pannan eller gör såsen i en kastrull och häll över fläskfilén.
Servera med ris eller potatis.

Kommentarer

  1. Låter som en kanonbra rätt att laga till helgen!

    SvaraRadera
  2. Ja så gör jag också, döper rätterna efter den som jag fått receptet av..
    Såg himlars gott ut..

    SvaraRadera
  3. Mmm... så mums! Haha, jag gör samma sak ibland med receptnamnen!

    SvaraRadera
  4. Det här låter ju inte äckligt någonstans! Blir till att provas! :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg