Favorit i repris!

I dag bjuder jag på ett recept som jag har haft med en gång tidigare, men som förtjänar att nämnas igen bara för att de är så goda och enkla att baka!


Gula faran
Ca 35 stycken
3 ägg
4 1/2 dl strösocker
4 1/2 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
2 1/4 dl kokande vatten
Glasyr:
100 g smält smör
4 msk vaniljsocker
1 1/2 dl strösocker
1 äggula
Garnering: kokos

Gör så här: Vispa ihop ingredienserna till sockerkakssmeten. Häll den i en smord och bröad långpanna (ca 30 x40 cm) och grädda mitt i ugnen, 200 grader i ca 20 minuter. Blanda vaniljsocker, socker och äggula. Tillsätt det smälta smöret. Bred glasyren över kakan när den svalnat något.
Strö över kokos.

Kommentarer

  1. Dessa har jag aldrig ätit men de ser onekligen goda ut! Jag är ju inne i en bak-fas nu så jag kanske ska beta av dessa i dagarna också då :-D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg