Het mangococktail med co-coglass

I matprogrammet Halv åtta hos mig för någon vecka sedan serverades en härlig dessert som jag tyckte såg så god ut. I lördags efter plocktallriken till schlagern mumsade vi i oss denna rätt. I programmet gjordes den med annanas, men jag testade med mango istället och den blev riktigt god. Enkelt sätt att smaksätta vanlig vaniljglass!


Het mangococktail med co-coglass
1 frp fryst mango eller färsk
3 cl Captain morgan (mörk rom)
3 cl Malibu
1 msk smör
1 tsk svartpeppar, nymalen
0.5 l gräddglass
2 st dubbelco-co

Gör så här: Kör co-con i en mixer eller finhacka den. Tina upp glassen något så när och blanda ner co-con med en elvisp i glassen. Ställ in i frysen.

Skala och finhacka den färska mangon i centimeterstora tärningar. Hetta upp en stekpanna med ca 1 matsked smör. Stek mangon på hög värme och tillsätt spriten och svartpeppar stek i ytterligare ca 5 minuter. (Jag hade även i lite farinsocker)

Servera varm i martiniglas på fot med en kula av glassen uppe på.

Kommentarer

  1. Den blev jag också sugen på att testa!! Mango låter minst lika gott som ananas!

    SvaraRadera
  2. Den där desserten tyckte jag lät så himla god när jag såg den på TV! Häftigt att du också gjort den. Måste testa jag med :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg