Chokladmuffins med nougat!

I dag fick jag användning av mina nya muffinsformar. Jag lovade i ett svagt ögonblick att jag skulle baka något och ta med mig till jobbet i morgon. Så det är väl lika bra att hålla vad man lovat!! Det blev muffins med nougat i...


Chokladmuffins med mjuk nougat
Det här behövs till 7-8 st:
50 g smör eller margarin
1/2 dl socker
1 ägg
1 1/4 dl vetemjöl
2 krm bakpulver
1 msk kakao
1/2 msk vaniljsocker
2 1/2 msk mjölk
25 g mjuk nougat
Garnering: florsocker
Gör så här: Rör matfett och socker ljust och poröst. Tillsätt ägget under fortsatt kraftig omrörning. Blanda samman mjölet med bakpulver, kakao och vaniljsocker. Rör ner det i smeten omväxlande med mjölken. Rör till en jämn smet. Fördela smeten i muffinsformar. Dela nougaten i 7-8 bitar. Tryck ner dem i smeten så att smeten täcker nougaten. Ställ muffinsformarna på en plåt och grädda i 200 grader ca 15-20 minuter. Låt kakorna stå ca 5 minuter. Sikta över florsocker.

Mitt favoritgodis just nu!!!!

Kommentarer

  1. Låter som jättegoda muffins!!! Fina formar också, jag har bestämt likadana om jag inte ser helt fel! Ha en bra vecka! MVH Anna

    SvaraRadera
  2. De blev inte alls särskilt goda. För mycket ägg och bakpulver och för lite socker. Salt behövs också. Ska välja ett annat recept nästa gång. Det här var dåligt. :(

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg