Killersallad

I dag hittade jag ett recept på Matbloggen Mumsa Mat som jag bara måste prova. Det blev en riktig höjdarsallad. Jag ändrade om lite i receptet och tog bort röda linser som jag inte är så förtjust i. Istället la jag till sockerärtor och gurkor (som jag skalade och tog bort kärnorna innan jag skar dem i halvmånar). Stekt tärnad halloumi var en höjdare och mättar bra.
Barnen är inte så förtjust i tonfisk så min man gjorde en stor omgång med köttfärssås till dem och som även räcker till lunch på stranden i morgon (för övriga familjen som är ledig!!!)


Killersallad
Krispig isbergsssallad
En näve ruccola
2 stora tomater el körsbärstomater
1/2 gurka
1 fpk sockerärter
2 små burkar tonfisk
1/2 finhackad rödlök
rivet citronskal
1/2 finhackad grön chilifrukt
1 fpk halloumiost (tärnad och stekt)

Sås:
1 kruka basilika
en näve persilja
2 pressade vitlöksklyftor
4 msk olivolja
salt och peppar
(Körs i mixer och droppar över salladen)

Dressingen till tonfisksalladen mixade jag i handmixern innan jag hällde över i denna lilla skål.

Härliga sockerärtor. Passar perfekt i sallader...

Massor med parmesan på Wiktors tallrik!

Ny diskborste fick det bli i dag när jag var och handlade.

Kommentarer

Populära inlägg