Chevréfylld paprika

I dag har det varit en lång dag! 5.15 hade jag väckarklockan på i morse eftersom jag skulle sälja fika för Wilmas lag på Tidningscupen. Vad gör man inte för sina barn!
Direkt efter mitt pass åkte jag och kollade på Wiktors lag. De vann en match spelade tre oavgjorda. Bra jobbat grabbar!

I kväll har jag provat ett nytt recept, chevréfyllda paprikor. Det här receptet kan jag verkligen rekommendera - det var supergott. Till dessa blev det rostas med aromsmor och ett glas Masi.Chevréfylld paprika
2 röda paprikor
100 g chèvre utan "vitmögel"
100 g philadelphiaost
1 äggula
svartpeppar
persillade
(1 pkt finstrimlat knaperstekt bacon till garnityr)
färsk timjan till garnityr
Dela paprikorna på längden och ta ur kärnhuset
Blanda chèvren, philadelphiaosten och äggulan.
Krydda med svartpeppar och persillade.
Fyll paprikorna med ostkrämen.
Gratinera i ugn i 225 grader ca. 10-15 minuter.
Strö ev över knaperstekt bacon och timjan.
Servera som tillbehör till kött.

Kommentarer

  1. Jösses! Det är väl inte mer än rätt att jag får ta del av ditt liv via internet sedan du fått följt min resdagbok i nästan ett helt år nu.

    Det här passar dig perfekt, en Ingela blogg, TOPPEN!

    Nu kommer jag inte att behöva skriva av dina recept längre utan kan gå in och titta på din blogg. LYCKLIGA JAG! och lyckliga alla andra som får ta del av din superba matlagningskonst. Jag vill läsa mer, kommer att bli en av dina största fan.
    I dag tänkte jag att det skulle vara trevligt att få vara hemma i Sverige. Sedan funderade jag på vad jag skulle göra om jag vad hemma och då dök det upp i huvudet att ett besök hemma hos familjen Näslund hade varit inte varit helt fel. Alltid god mat, trevligt sällskap och så förstås världens goaste tvillingar. Massor av kramar på dig.....

    SvaraRadera
  2. Det var snällt skrivet! Du vet ju att du alltid är välkommen hem till oss. Du får hålla kolla på recepten på bloggen eller beställa något annat du vill ha nästa gång du kommer på middag.Hur är livet i Kosovo sedan du kom tillbaka efter jul?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg