Rödlökstzatziki

Gårdagens föreläsning har inspirerat hela mitt matintag i dag. Till frukost blev det fil med solrosfrön, linfrö, kokos och lite nötter samt ett kokt ägg.
På lunchen åt jag fläsk och löksås på restaurang Carpa.
Eftersom jag var hemma rätt sent i dag så fick det blir något som gick snabbt till kvällsmiddag. Hade pepparlax i kylen så det var bara att plocka fram tillbehör till laxen och så här blev resultatet: Pepparlax, rödlökstzatziki, kokt broccoli, keso, smörfrästa champinjoner och lite grönt. Det går givetvis att ha potatis till för dem som vill. Det fick barnen! Enkelt, snabbt och gott!

Till laxen gjorde jag en rödlökstzatziki som jag ofta serverar till fisk. Det passar perfekt och är hur enkel som helst att göra.
Blanda hackad röd lök med creme fraiche. Krydda lite med salt och peppar (ev lite citron) och låt den stå och dra en stund. Superenkelt!

Kommentarer

Populära inlägg