Benfri kotlett med sås av Cantadouost

Innebandymatcher med båda barnen stod på schemat i dag. Janne fick äran att åka till Hofors med Wilma. Det blev vinst med 10-1. Jag åkte med Wiktor ner till Jernvallen. Det blev vinst även för hans lag med 10-3, även det mot Hofors. Bra jobbat! Till lunch blev det "nachotallrik" - rester från i går!


I dag har det varit Öppet hus på Hälsocenter och passade då på att köra ett "step-pass".

Till middag tog jag fram benfri kotlettrad från frysen och komponerade ihop detta enkla och goda recept med Cantadouost med pepparrotssmak.
Benfri kotlettrad med sås av Cantadouost
1 brk Cantadouost med pepparrotssmak
3 dl grädde
salt och peppar
Gör så här: Skär kotlettraden i tunna skivor. Stek dem på båda sidor. Häll i osten och grädden och låt puttra i 10-15 minuter. Salta och peppra.

Till det gjorde jag en ugnsrostade grönsaker bestående av zuccchini, gul paprika, rödlök och färska champinjoner. Skär ner allt i bitar, salta och ringla över lite olivolja. In i ugn på 200 grader i ca 20-30 minuter.
Jag hoppade över kolhydraterna i kväll, men gjorde pommes frites till barnen.

Senare på kvällen ringde Jenny från Kosovo. Det är alltid lika roligt att höra från henne och hennes äventyr där borta (speciellt eftersom jag har varit där och hälsat på henne). Tiden går så fort och snart har det här året gått och hon är hemma igen! Det ser jag fram emot!

Nu börjar strax Beck-filmen på Fyran!

Kommentarer

Populära inlägg