Fredagen den 13:e!

I dag är det fredagen den 13:e! För vissa betyder det otur, men jag är inte så skrockfull av mig. Min bil strejkade i och för sig - men det hände ju i går - så det har nog inget med otursdag att göra!

Det blev sen middag med tacos. Jobbade till 17, helghandling på ICA samt bogsering av bil. Därefter kunde vi börjar med maten. Men när jag väl satt mig vid TV:n för att kolla in Let´s Dance kom den där härliga fredagskänslan!

Tänkte dela med mig av "mitt" guacamole-recept. Ett måste till tacos!
Guacamole
2 avokado
1 pressade vitlöksklyfta
Saften från citron
1 dl crème fraiche
3 krm salt
1/2 tsk sambal oelek
Gör så här:
Kärna ur och skala avokadon. Mosa avokadon i en skål och tillsätt resterande ingredienser och blanda om.

Vill passa på att ge tips på ett gott sydafrikanskt vin till bra pris: Bundu Star 2007 (nr 2025) för 175 kronor. Ett fruktigt, rökigt vin med inslag av fat, mörka bär, lakrits och choklad.

Kommentarer

Populära inlägg