Maria-dagen!

I dag är det Maria-dagen och både jag och Wilma har namnsdag! Grattis!
Vilken härlig dag i backen! Strålande solsken och ca 5 grader kallt. Kunde inte vara bättre!
Kvällens middag komponerade jag ihop av vad jag hade i kylskåpet. Jag utgick ifrån ett recept som jag hade sedan tidigare, ändrade och lade till lite. Det blev ett lyckat drag och recepet kommer här:

Lördagspasta med kyckling och rostad paprika
250-350 g pasta
300-400 strimlad grillad paprika i olja
ca 500 g kycklingfiléer
2 msk ”krämig” balsamvinäger
125 g chevréost (mozarella eller fetaost går också bra)
2 dl grädde
flingsalt, svartpeppar
Gör så här: Koka pastan. Skär kycklingen i lillfingerstora bitar. Stek dem i ca 5 minuter. Strö över 1 tsk salt och 1 krm svartpeppar. Ringla över balsamvinäger. Blanda i strimlad, grillad paprika i olja, chevréost, grädde och basilika och låt koka ihop en stund.

När man är i Åre så måste man ju äta Årechoklad. Jag köpte den här sorten som jag tycker är helt ”outstanding” om man gillar lakrits!
Avslutade kvällen med att titta på 4:e deltävlingen i Melodifestivalen. Agnes och Malena vidare till Globen!

Kommentarer

  1. jag har också smakat den där chokladen. Hur god som helst !

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg