Paj x 2!

Så var det torsdag kväll och helgen närmar sig med stormsteg igen. Fixade mat direkt när jag kom från jobbet och sedan röjde vi lite här hemma, tog reda på tvätt, städade badrummet och helghandlade. Damsugningen överlåter jag till maken i morgon.

Barnen hjälper också till. Vi har gjort en "hjälpa-till-lista" där de får skriva upp vad de hjälper till med. Dels lär de sig mycket, men de ska också få lite extra pengar förutom månadspengen. Wilma spar pengar till hennes skidresa vecka 17 och Wiktor vill spara till en ny cykel eller Guitar Hero World Tour...

Det blev paj till kvällsmat. Hade färdiga pajformar i frysen, så då gick det snabbt att sno ihop fyllning till dessa. Det blev två olika sorter.
Den ena fyllde jag med salami, oliver, soltorkade tomater, parmesanost och äggstanning.

Jag gjorde även en slags tacopaj. Den har jag gjort tidigare så receptet finns på bloggen. Nu fyllde jag pajskalet med tacoköttfärs, creme fraiche, tomater, lök och ost.


















Har gjort iordning en rostbiff till fredagsmiddan. Mer om det i morgondagens inlägg!

Kommentarer

Populära inlägg