Tjejfest!

I går var jag på tjejfest hos Jenny i Gävle. Hon hade en sk Välkommen-hem-fest eftersom hon har flyttat hem igen efter ett år i Kosovo. Supertrevlig fest med god mat och dryck och framför allt trevligt sällskap!

Till middag bjöd hon på Citronkyckling med kronärtskocka och paprika (som jag lagade). Den här rätten gjorde jag även för några veckor sedan och är en suverän bjudrätt och är lätt att förbereda. Receptet finns under Mitt skafferi under kategori Kyckling.



Till efterrätt bjöd Jenny på en supergod och enkel Gino-dessert.
Skär färsk ananas i bitar och lägg i en ugnssäker form. Hacka vit choklad och fördela över ananasen. Sätt in i ugn på 200 grader i några minuter (tills chokladen har smält). Servera med vaniljglass. Mums!

Kommentarer

  1. Halloj! Ville bara tacka för kockandet på min fest, ingen gör det bättre än dig så därför är det ingen idé att försöka. SMILE!!! Ha en bra vecka så hoppas jag att vi ses till helgen...........

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg