Brända Bocken...

I går kväll var jag ute och åt med mina härliga vänninor på Brända Bocken. Som vanligt blev det en trevlig kväll med mycket skratt och prat. Det var ju ett tag sedan vi sågs. Och framför allt så åt vi supergod mat. Det gör man ju alltid på Brända...
Kan jag verkigen rekommendera förrätten jag åt: Langos med räk och kräftröra samt forellrom och rödlök. Ska man äta fler rätter så rekommenderar jag att den delas på två, för den var riktigt stor, men god...

Mia och Anna åt Lax och Wasabirulle och den såg också supergod ut:

Vi hade tänkt oss en trerätters, men magen satt stopp efter två rätter. Synd efter som jag gärna hade provat någon av efterrätterna. Medan vi satt och pratade om vi skulle äta efterrätt eller inte, så kom kom servitrisen in med detta härliga fat. Det var kocken som hade fått fria händer och fixat detta till oss. Jag tror att det var en rabarber och jordgubbskompott med mascarponeost med kardemumma. Riktigt nice!

(Ursäkta den dåliga skärpan på bilderna)

Kommentarer

Populära inlägg