Nya plantor

Jag har haft mina penseer fram till nu, så det var liksom dags att kassera dem. Så i går åkte jag till Bernö för att införskaffa lite nya plantor. Så här fint blev det efter jag hade planterat dem.


Min mans grönsaksodling. Det är tomat, gurka, paprika, purjo och kryddor...

När jag kom hem från jobbet i dag så var vårt sovrum så gott som klar. Det är lite saker som saknas och ska fixas, men vi gjorde en stor ommöblering och rensning av rummen på övervåningen så att vi kunde flytta in i vårt nya sovrum. Bilder kommer senare...

Det blev sen middag i dag. Jag slängde in några kycklingfiléera i ugn som jag saltade och pepprade. Hällde på lite olivolja, soja och lime. Till det fullkornsbulgur med paprika, gurka och tomat. Två sorters såser till, en som jag blandade turkisk joghurt, lime, vitlök och italiensk salladskrydda. Sedan en färdig sås med soltorkade tomater som jag köpe häromdagen.

Kommentarer

  1. Vilka vackra blommor! Zinkkrukorna är SÅ snygga också! Mvh Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg