Bröllopsdag!


I dag är det nio år sedan vi gifte oss, jag och min man. Tänk att vi firar 10 år nästa år, helt otroligt. Då blir det mer firande än vad det har blivit i dag.

Min man har börjat nytt jobb och är borta en del i veckorna och hade tyvärr ingen möjlighet att komma hem i dag, så vi har skjutit upp firandet till helgen istället. Och det går ju lika bra. Kanske det kan bli lite champagne då...

Apropå mat och bröllop. När vi gifte oss bestod Bröllopsmenyn av Sparris med parmaskinka på ruccolabädd till förrätt, Tournedos med portvinsås och potatisragu till varmrätt samt Consommè på hallon och lingon med vaniljpannacotta till dessert.
Jag vet inte om vi hade valt samma meny idag, men jag var supernöjd då. Tiderna ändras...

Lite blomsterbilder från vår trädgård!!



Kommentarer

  1. Grattis på bröllopsdagen!
    Jag och min man firar 8 år som förlovade idag torsdag (ja, klockan är efter midnatt). Fast vi firar inte förlovningen så mycket för vi har en bröllopsdag, som vi firar istället. :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis på bröllopsdagen (i efterskott) Alla tillfällen att fira med bubbel ska ta´s tillvara på tycker jag :-) Vilka fina blommor också!

    Trevlig helg i förväg!

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott på er bröllopsdag.
    Även om er bröllopsmeny inte är "modern" idag, så tycker jag att det lät jätte gott!

    Hoppas att ni får ett trevligt firande i helgen!

    Hälsningar
    Mia

    SvaraRadera
  4. Gratulerar!! Jag tyckte att det lät som en väldigt god meny!

    SvaraRadera
  5. Grattis grattis, vi har varit tillsamman i 20 år iår jag och gubben.
    Har liksom inte blivit så att vi har gift oss än, men bubbel blev det allt och god mat..
    Ha en fortsatt bra dag..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg