Tortellini med kyckling och paprikasås

Dagens middag var ett önskemål från sonen. Han vill ofta följa med när jag handlar mat - dels för att han vill välja flingor, fil mm, men också för alla smakprovningar de har i affären. Förra veckan när han följde med mig, provsmakade vi kvällens mat. Jag bytte ut tortellinin till färsk bandspagetti.

Tortellini med kyckling och paprikasås
4 tvådelade kycklingfiléer
4 port tortellini med tomat/mozzarella
1 msk smör eller margarin
salt och peppar
1 röd paprika
1 lök
1 vitlöksklyfta
1 msk olivolja
3 dl hönsbuljong
1 dl crème fraiche
Gör så här: Sätt ugnen på 150°C. Bryn kycklingen i matfettet och krydda med salt och peppar. Lägg kycklingen i en ugnssäker form och sätt mitt i ugnen ca 15 minuter eller tills innertemperaturen är 72°C. Dela och kärna ur och skär paprikan i bitar. Skala och hacka löken. Fräs lök och paprika i olivolja. Tillsätt hönsbuljong och crème fraiche och koka 8-10 minuter. Mixa såsen med en mixerstav och smaksätt med salt och peppar. Koka tortellini enligt anvisningen på förpackningen. Servera kycklingen med tortellini och paprikasås.

Tänkte avsluta med ett underbart Youtube-klipp som jag såg på Pernilla Wahlgrens blogg. Klippet är från "Britain´s got talant" och de här grekiska far&son-paret är heeeelt underbara - och det verkar publiken och juryn också tycka....!

Kommentarer

  1. Så härligt klipp! Jag ryser i hela kroppen av sånt där :) Kycklingen såg inte helt fel ut den heller :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg