Fredagspasta med strimlad lövbiff

I kväll hade jag verkligen beslutsångest vad jag skulle laga för middag. Jag hade köpt lövbiff, men visste inte vad jag skulle laga. Började googla på lövbiff och hittade detta recept. Gjorde även gratinerade paprikor som tillbehör. Receptet på dem hittar ni här. Den här gången bytte jag ut chevréost mot ädelost.


Fredagspasta med strimlad lövbiff
4 pers
3 dl fulkornspasta (okokt)
300 g lövbiff
1 st rödlök
1 msk olja
50 g ädelost
4 msk crème fraich
1½ msk ljus fransk senap
2 krm salt
Gör så här: Skär lövbiffen i 5-6 cm långa strimlor och skala och hacka löken fint. Stek lövbiffen och löken i 2 min. Rör om ett par gånger och låt värmen vara ganska stark, så köttet får färg. Dela ädelosten och lägg i tillsammans med cream fraichen, senap och salt. Servera med nykokt fullkornspasta och vitlöksbröd.

Kommentarer

Populära inlägg