Ostfrittata med kräftstjärtar

Äntligen fredag, så skönt! I morgon drar jag och dottern till Stockholm - en riktig tjejhelg med shopping och High School Musical på Göta Lejon. Undrar vad det blir för mat i helgen...

Lägger ut receptet från gårdagens middag. Receptet kommer från Arla och fanns med i senaste Buffétidningen. Ett av mina favoritskaldjur är kräftor. Här ligger de på en frittata.


Ostfrittata med kräftstjärtar
4 port
6 ägg
1 dl Arla Köket matlagningsgrädde
3 dl Arla Köket riven Kvibille Svecia
1/2 tsk salt
1 krm vitpeppar
1 msk smör
Vinägrett:
1/2 dl rapsolja
1 msk pressad citronsaft
salt och vitpeppar
150 g kräftstjärtar
1 ask babyspenat, ca 80 g
flingsalt och vitpeppar
1 kruka dill
Gör så här: Vispa ihop ägg och grädde lätt och blanda ner osten. Salta och peppra. Stek frittatan på hög värme i smör en kort stund, ca 1 min. Stäng av värmen och rör försiktigt i frittatan, den ska vara krämig. Blanda olja och citronsaft. Smaka av med salt och peppar. Blanda kräftstjärtar och spenat med vin-ägretten. Lägg spenat- och kräftvinägrett luftigt på frittatan. Strö över lite flingsalt och nymald vitpeppar. Garnera med dill.

Kommentarer

  1. Hej!
    Vilken fin blogg du har! blir så inspirerad av alla härliga recept. Älskar att laga mat och lägger själv upp massa recept, tester
    på produkter osv, men jag bloggar även om inredning och guldkornen i vardagen;=)

    Hit återvänder jag mer än gärna! Trevlig helg...nu vankas hemgjord pizza med massa italienska tillbehör och pannacotta i olika lager, mums!
    /Erica

    SvaraRadera
  2. Kul att du har hittat hit, Erica. Din italienska kväll låter gott. Pannacotta är ju så gott....
    Ha en bra helg!
    /Pinglan

    SvaraRadera
  3. Hoppas att ni hade en mysig helg i Stockholm! Låter som upplagd för massa tjej-mys. Själv ska jag vara på hugget kl.9 idag för då släpps biljetterna till Melodifestivalen, deltävlingen i Malmö är det som lockar. Vi var där i år o det var verkligen helt fantastiskt så jag hoppas jag hinner få biljetter i år också! Kram Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg