Pernillas lax

I dag behövde jag en rätt som gick snabbt att tillaga mellan innebandymatcher och träningar. Hade massor av pressad potatis kvar från gårdagen, så jag tog upp lax från frysen och gjorde detta recept från Pernilla Wahlgrens blogg. Enkelt och gott!
Pernillas lax
4 port:
4 laxfiléer
1/2 dl balsamvinäger
1/2 dl flytande honung
salt & peppar
Gör så här: Lägg laxen i en ugnsform. Blanda balsamvinäger och honung och häll det över laxen. Salta och peppra. In i ugnen 175 C ca 20 min. Servera med ris, pressad potatis, sparris och en god sallad med tex fetaost och oliver.

Kommentarer

  1. Lax är så himla gott - detta måste jag också prova nån dag!

    SvaraRadera
  2. Karin: Jag hade även i lite grädde, så att det blev lite såsigt....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg