Pinglans smörgåstårta!

Igår kväll när jag kollade runt på lite matbloggar så hade Vickan på Matplatsen.org lagt ut recept på en härlig smörgåstårta. Jag blev så sugen så i dag snodde jag ihop en smörgåstårta av det jag hade hemma. Och den blev riktigt lyckad. Här kommer mitt recept som är en kombination av den jag brukar göra och lite av Vickans recept.

Pinglans Smörgåstårta
4 st halva hönökakor
Gräddmajonäs (vispad grädde blandat med majonäs och lite kryddor)
Lager 1: Bredbar leverpastej + bostongurka + gräddmajonäs
Lager 2: Hackad rökt skinka + konserverade mandarinklyftor + gräddmajonäs
Lager 3: Hackade ägg + stenbitsrom + gräddmajonäs
Bred gräddmajonäs runt om och garnera med valfria ingredienser.


Kommentarer

  1. Å guuuud va gott! Blev så himla sugen på smörgåstårta nu (trots att klockan inte är så mkt mer än 7 på morgonen) God fortsättning Pinglan! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jisses vad hungrig jag blev nu! Den där såg hur smaskig ut som helst! :-)

    SvaraRadera
  3. Den där hade gärna fått vara i min lunch låda nu, inte mig emot...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg