Lax med 4 pepparsorter!

Lax har blivit en av mina favoriträtter och går att variera i det oändliga. Den här gången tog jag en ask med Cantadouost 4 peppar och blandade med grädde. Och som vanligt en god salsa till!

Lax med 4 pepparsorter
4 port:
4 bitar laxfilé
1 ask Cantadou 4 peppar
3 dl grädde
salt & svartpeppar
Gör så här: Lägg laxen i en ugnsform. Blanda färskost och grädde till en sås. Smaksätt med salt och peppar. Häll såsen över laxen och ställ in i ugnen, 200 C, ca 20 min. Servera med ris eller och en god sallad till. Gärna med frukt i, passar så bra till!

God Cantadouost!

Salsa med omat, avokado, rödlök, kiwi, lime, salt och peppar!

Kommentarer

  1. Det där så bara för gott ut... Sitter här alldeles för sent vid datorn och alldeles för hungrig...

    SvaraRadera
  2. Vilken salsa, mums!!! Kanske skulle prova det här receptet, vi har bestämt oss för att vi MÅSTE börja äta mera fisk!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Va med och TÄVLA om ett par microgrepp-vantar från nyttadesign i min blogg!! http://www.annatipsar.blogg.se

    Lycka till! :)

    Tack för en mycket läsvärd blogg!
    /Anna

    SvaraRadera
  4. Jag som tidigare inte varit sådär väldigt förtjust i lax har nu hittat några bra recept. Det bästa och godaste just nu är: Jag lägger laxbitarna i en smord form, kryddar med salt och citronpeppar. Därefter blandar jag smulad (riktig)fetaost med creme fraiche och skjuts in i ugnen ca 225 grader. Mums!
    Tack för en trevlig blogg med många bra tips. //Katarina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg