Surströmming - älskad och hatad!


Vad tycker om surströmming? Älskad och hatad av de flesta!

Jag som inte äter sill har - otroligt men sant - lärt mig äta dessa delikatesser. Min man som är från Norrland åt surströmming alla tider på året när jag träffade honom, så jag var väl så illa tvungen att lära mig äta dessa firrar. Faktum är att jag nu tycker det är riktigt gott, men då vill jag äta dem på mitt sätt: På tunnbröd med surströmming, potatis, lök, tomater och gräddfil!!


Häromveckan blev det premiär för mig när vi åt surströmming hos våra vänner Helena och Håkan. Till dessert fick det här! Pannacotta av kesella med jordgubbar!

Kommentarer

  1. I love it, vi har hunnit äta surisar 2 gånger nu i sommar. Jag gör en tunnbrödsklämma med surisar, potatis, lök, tomater och en röra med creme fraiche och röd lök, så himla gott..

    SvaraRadera
  2. Is it legal to copy the picture? becaus I REALLY need it for school on monday. Answer fast. Like this if anyone else need help with this!



    Love Andy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes it is! Go ahead and copy the picture!
      And THANK YOU for asking, Andy!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg