Fiskgratäng i repris!

Hej på er!
Nej, jag har inte lagt ner bloggen, om ni undrar. Det har bara varit lite ont om tid de senaste dagarna och inte har jag gjort några roliga recept heller... måste skärpa mig!

Men i dag delar jag med mig av ett recept som jag har haft med tidigare, men som är värt att skriva om igen.

Istället för gös så använde jag rödspätta och det gick bra det med.


Gör så här: Smörj en ugnsfast form, häll på ströbröd och en smakrik ost. Lägga på fiskfiléerna och gör samma sak med smör, ströbröd och ost på fisken. Krydda med citronpeppar.

In i ugn ca 10 min. Koka under tiden grädde, hummerfond, rivet skal av lime och saft. Smaka av och häll på och in i ugn tills det börjar puttra. Ta ut och garnera med färsk dill och kräftstjärtar. Eller varför inte med sparris!Servera med pressad potatis till.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg